Серія акустичних систем з індексом 3000i є базовою в номенклатурі компанії. До її складу входять підлогова модель 3050i, колонка центрального каналу 3090Ci, два варіанти поличкових АС — 3020i і 3010i, а також активний сабвуфер 3060S. Отож, в цій серії є все для побудови повноцінної системи оточуючого звуку домашнього кінотеатру, виключення можуть становити хіба що стельові АС для сучасних форматів саундтреків Dolby Atmos і DTS:X. Але цього разу — про підлогові АС 3050i.
Колонки ці достатньо компактні. Зовні нічим не відрізняються від своїх попередників — такий же лаконічний дизайн і округла форма корпусів. Однак для покращення звукової сцени отримали чимало нових конструктивних рішень, зокрема, заокруглені горизонтальні ребра для мінімізації паразитних резонансів і вібрацій. Цьому підпорядкована і масивна передня панель, яка складається з двох шарів MDF, а також складна система внутрішніх стяжок з застосуванням фірмової технології P2P (Point to Point) — корпуси стають надзвичайно жорсткими.
Таким чином поліпшується фокус стереозони, звукова сцена набуває більшої точності. Застосування технології HPE (Helmholtz Pressure Equalizer) дозволяє вирівняти тиск повітря у всьому внутрішньому об’ємі корпуса АС, завдяки чому бас звучить природно і глибоко. Для віброізоляції з підлогою використовуються шипи. Таке рішення візуально надає легкості дизайну колонок. Колонки можна також встановити і на гумових опорах.
Розташовані гучномовці АС по схемі д’Апполіто. Оформлений в невеликому рупорі твітер з м’яким куполом діаметром 22 мм виконаний з тканини і закріплений на фасаді АС через демпфер із силікону. Таким чином він механічно відокремлений від передньої панелі корпусу і максимально захищений від вібрацій НЧ-динаміка, частотний діапазон якого становить 2,5–30 кГц. Пара СЧ/НЧ-динаміків з конічними дифузорами діаметром 165 мм виконана з паперу і арамідного (кевларового волокна), що дозволяє досягнути необхідної жорсткості при невеликій масі. В поліпшеній версії акустики з індексом «i» використовуються головки з новими гумовими підвісами з низьким гістрезисом. Нижня межа робочого діапазону декларується виробником на рівні 44 Гц. Зони відповідальності твітера і пари СЧ/НЧ-випромінювачів поділяються кросовером з фільтрами Лінквіця-Райлі четвертого порядку, характеристики яких відповідають всім аудіофільським канонам.
Масивний порт фазоінвертора округлої форми виведений в середню частину задньої стінки корпуса, це слід враховувати при розміщенні акустики близько до стіни, що знаходиться позаду АС. Для налаштування звучання басу отвір фазоінвертора варто закрити поролоновою заглушкою. В нижній частині задньої стінки корпуса, практично біля підлоги, розмістилась пара гвинтових акустичних терміналів. Клеми в корпусі розташовані достатньо глибоко, але штекери типу «банан» стандартної довжини заходять в них повністю.
Оснащені магнітним кріпленням захисні грилі із акустично прозорої тканини на пластиковій рамі ідуть в комплекті з колонками. Однак, їх відсутність ніяким чином не впливає на монолітність фасаду. Подібне рішення не часто зустрічається в бюджетних моделях акустики.
Корпуси Q Acoustics 3050i покриті якісною вініловою плівкою. На вибір пропонується чотири варіанти покриття: арктичний білий, карбоновий чорний, англійський горіх, графітовий сірий. Слід зазначити, що останній в переліку застосовується в даній серії вперше.
На початках прослуховування відразу звертаєш увагу на коректну тембральну передачу і басову підтримку. І хоча бас і не досягає значних глибин, однак він дуже виразливий і енергійний. Високе розміщення мідбасових драйверів мінімізує віддзеркалення від підлоги, що сприятливим чином позначається на звучанні нижнього регістру. Акустика передає музичний матеріал дуже делікатно і комфортно — при відтворенні ВЧ‑спектру не відчутно ані жорсткості, ані зайвої дзвінкості, середні частоти розбірливі і тонально виважені. Акустика коректно працює з ритмом.
Сцена у виконанні Q Acoustics 3050i масштабна, з чітким відчуттям глибини. Зона комфортного прослуховування завдяки широкій діаграмі направленості доволі простора. Акустику без перебільшенні можна віднести до жанрово-універсальної.
При тестуванні використовували:
Обладнання
CD-програвач Marantz CD5005
Інтегральний підсилювач Marantz PM 8005
Аудіо
Go Down Moses — Louis Armstrong
Характеристики
Частотна характеристика (+3 дБ, –6 дБ), Гц: 44–30 000
Кількість смуг: 2 (НЧ/CЧ — 2 × 16,5 см, ВЧ — 2,2 см, м’який купол), частота розділення кросовера 2,5 кГц
Акустичне оформлення: фазоінвертор
Номінальний опір, Ом: 6
Мінімальний опір, Ом: 4
Чутливість (2,83 В при 1 м), дБ: 91
Потужність підключення, Вт: 25–100
Розміри, см: 102,0 × 31,0 × 31,0
Вага (однієї колонки), кг: 17,8
Оцінки
Дизайн…………………………………. 8
Технологія……………………………. 7
Конструкція і виконання………….. 8
Комутація……………………………… 7
Звук…………………………………….. 8
Ціна/якість……………………………. 9
Вердикт………………………………… 7,8