Тест

Акустична система MartinLogan ElectroMotion ESL

MartinLogan ElectroMotion ESL домашний кинотеатр акустика для дома

Роздрібна ціна: €2400

ElectroMotion ESL цікава перш за все як чи не одна з найдоступніших електростатичних систем. «Доступна», звісно, лиш в порівнянні з іншими електростатичними моделями — дешевим цей тип випромінювачів не був і бути не може.

Жодна компанія не накопичила такого солідного досвіду і не досягла настільки вражаючих результатів в реалізації коцепції гібридної електростатичної акустичної системи як MartinLogan. ElectroMotion ESL — це новий прогресивний напрямок в дизайні електростатичних гучномовців. Обладнана повнорозмірним криволінійним електростатичним випромінювачем Xstat, нова акустична система нагадує радше міні-флагман, аніж аудіофільську акустику початкового рівня, має всі переваги даного класу пристроїв і не позбавлена ряду цікавинок.

Для тих, хто ще не в курсі — коротко про конструкцію електростатичних випромінювачів. Між двома пластинами з перфорованого матеріалу — статорами — натягується тонка мембрана. Далі на статори подається напруга, між пластинами і мембраною виникає електростатична взаємодія: одноіменні заряди відштовхуються, протилежні — притягуються, все, як в шкільному курсі фізики. Відповідно, мембрана починає притягуватись до одного статора і відштовхуватись від іншого і навпаки. Таким чином, її коливання приводять повітря в рух — виникає звук.

Така конструкція має ряд переваг в порівнянні з традиційними динаміками. До прикладу, електростатичне поле між статорами практично однорідне, мембрана рухається як одне ціле — відповідно, забезпечується постійний поршневий режим на всіх частотах. Маса мембрани зазвичай менша, ніж маса прилеглого до неї повітря, це дає майже повну відсутність інерції тощо. В підсумку ми отримуємо досить рівну АЧХ, широкий діапазон, надзвичайно низькі спотворення.

Однак є у електростатів і певні недоліки, на які варто звернути увагу. По-перше, дипольний характер випромінювання, що надає певні обмеження щодо розташування колонок в кімнаті для прослуховування — їх не варто розміщувати близько до стін, оскільки віддзеркалений сигнал впливатиме на загальне сприйняття звучання. По-друге, вузька направленість, яка вимагає серйозного ставлення щодо розташування слухачів.

Тепер, власне, про конструкцію MartinLogan ElectroMotion ESL. Вона доволі проста: два статори і мембрана між ними. Але це на перший погляд, бо існують нюанси. Насамперед, технологія AirFrame, яка забезпечує жорсткість електростатичної панелі, збагачуючи відтворення дипольного звуку, а також електричну і акустичну ізоляцію завдяки чому інтермодульовані спотворення, спричинені вібрацією і резонансом, мінімальні. Конструкція MicroPerf оптимізує отвори електростатичної панелі, а також значно збільшує площу випромінювання діафрагми в порівнянні з більш ранніми моделями без втрати цілісності конструкції. Результат — збільшення вихідної потужності і ефективності, що дозволяє акустиці отримати суттєвий скачок в пропускній здатності і динаміці.

При цьому головна фішка ElectroMotion ESL — технологія CLS (Curvilinear Line Source) — залишилась ще з часів виставки Consumer Electronics Show у 1982 році в Чикаго. Тоді Гейл Мартін Сандерс і Рон Логан Сазерленд представили свою систему CLS, яку вони зібрали в гаражі і яка отримала нагороду за дизайн. Технологія CLS доволяє розширити діаграму спрямованості випромінювання за рахунок використання вигнутої форми драйверів. Таким чином, вимоги до розташування електростатів MartinLogan в приміщенні стають простішими, зона комфортого прослуховування дещо розширюється. Але все одно залишається невеликою.

Читайте также: Беспроводной активный сабвуфер MartinLogan Dynamo 1600X

Іншим важливим моментом ElectroMotion ESL є їх природна дипольна діаграма спрямованості. Акустика випромінює звук з однаковою інтенсивністю попереду і позаду своєї діафрагми, але виходи знаходяться в протилежній фазі. Це і відносно великий розмір електростатичної панелі обумовлюють дуже низьку вихідну потужність в порівнянні із звичайним гучномовцем, що призводить до мінімального віддзеркалення від бічних стінок, внаслідок чого звук розкривається і поглиблюється.

Додатково драйвери трохи нахилені назад, це допомагає запобігти появі небажаних віддзеркалень від підлоги. Колонки мають гібридну конструкцію. Електростатичні випромінювачі відповідають за повний діапазон середніх і високих частот від 500 Гц до 22 кГц.

На задній панелі розташовані роз’єми для комутації. Підтримується підключення як за допомогою затискних клем, так і через роз’єми Banana або Spade. В нижній частині задньої панелі розташований роз’єм для підключення комплектного блоку живлення. На відміну від «старших родичів» в лінійці, MartinLogan ElectroMotion ESL може працювати і без зовнішнього живлення, однак користуватись цим не варто — це передбачувано впливає на звучання не найкращим чином.

Для плавного міксування вихідного аудіосигналу високих і середніх частот з низькочастотним динаміком акустика ElectroMotion ESL обладнана запатентованим топологічним фільтром Vojtko, який застосовує звичайну котушку з повітряним сердечнком і сталеві багатошарові індуктори з низьким DCR, послідовно з’єднані плівкові конденсатори з поліестеру і електролітичні конденсатори з низькою DF паралельно. Частота поділу смуг становить 500 Гц. Отвір фазоінвертора розташований на дні і направлений вниз.

В якості опор використовуться шипи, які постачаються вкупі з насадками округлої форми з м’якого матеріалу. Останні стануть в нагоді під час вибору місця розташування колонок — їх прийдеться неодноразово переміщувати.

Акустика MartinLogan ElectroMotion ESL має тільки два кольори оздоблення, і обидва чорні. Але у одному варіанті нижня частина акустики глянсова, в іншому — матова.

На відкритих корпусах виробник розмістив фірмові електростатичні ВЧ/СЧ-випромінювачі XStat CLS. Розмір — 86 × 22 см, таким чином площа випромінюючої поверхні становить солідні 1892 см2. За звучання НЧ-діапазону в двохсмуговій пасивній АС відповідають динамічні драйвери діаметром 203 мм з целюлозними мембранами. Кожен динамік розташований в нерезонансній асиметричній камері. Сітка перед динаміком — знімна. В робочому діапазоні частот 42–22 000 Гц електростатичні колонки забезпечують щільну, спрямовану на слухача хвилю. При чутливості 91 дБ і потужності 300 Вт акустика здатна забезпечити яскраву звукову сцену навіть у великих приміщеннях.

Варіантів підключення акустики багато, все доволі просто і зручно. А ось з розташуванням є ряд нюансів, пов’язаних зі специфікою електростатичних випромінювачів. Одна з головних особливостей — звучання в обидва боки від поверхні, причому в протифазі. Відповідно, звукові хвилі мають тенденцію віддзеркалюватись від стін, зустрічатися біля поверхні випромінювача і взаємно нейтралізуатися. Отож, розташовувати колонки близько до стіни не варто. Хоча і в цьому випадку можут бути певні заморочки: деякі власники невеликих електростатів стверджують, що ті цілком «прощають» розташування майже впритул до стіни.

Другий момент — це, звісно, невисокий рівень горизонтальної дисперсії. Відповідно, ElectroMotion ESL, як і більшість моделей такої акустики, формують доволі компактну зону для комфортного прослуховування, і бажано в підсумку опинитися саме в ній.

Прослуховування акустики ElectroMotion ESL проходило в спеціально підготовленому приміщенні. Перше, на що звертаєш увагу — це дуже високий рівень деталізації СЧ- і ВЧ-діапазонів. Стосовно низьких частот, їх тут небагато: вони подаються стримано, але з чудовою атакою. При цьому баси відмінно «зшиті» з серединою, звучання вкрай збалансоване і вражаюче. Сильна сторона акустики — надзвичайно чисте і прозоре звучання, особливо в треках з невеликою кількістю інструментів, бездоганний жіночий вокал (So Nice, Stacey Kent). Поступове зменшення гучності треку приводило до того, що низькі частоти повільно, але правдиво відходили на задній план, а ось вокал при цьому залишався максимально яскравим. На мінімальній гучності вийшла чудова колискова для тих, хто любить гарний звук і може дозволити собі не саму дешеву акустику.

Ella Fitzgerald and Louis Armstrong — Ella and Louis (1956) — Jazz About Love. Всі нюанси інтонації і манери виконання як жіночого, так і чоловічого вокалу прозвучали вражаюче на фоні максимально делікатного басу і легкого акценту на високих частотах. Фортепіано, контрабас, труба — все збалансовано.

З популярною музикою акустика також може впоратись. Бас звучить стримано, зберігаючи при цьому детальність вокальних партій. Однак глибина акценту залежить від міксу.

Класична музика (Mahler, Symphony No. 5, Adagietto — BBC Proms 2014) звучить детально, емоційно, інструменти гарно спозиційовані, можна уявити, де і яка група інструментів звучить, виокремити партії. Звук при цьому щільний і емоційний.

Зауважимо, що слухати акустику на електростатах з невеликої дистанції — не найкраща ідея, акустиці потрібен простір, отож підходить ця система для великих кімнат. І ще один експеримент щодо положення слухача відносно колонок. Як ми не раз згадували, горизонтальна дисперсія у них невелика. Спробуєм розмістити мікрофон по нормалі до поверхності колонки, а потім змінювати його положення на все більший кут: звучання на СЧ- і ВЧ-діапазону миттєво слабшає. Змістивши точку прослуховування на відстань приблизно 3 метри від акустики, ми отримуємо набагато цікавішу звукову картинку.

MartinLogan Electromotion Esl акустика для гостиной гибридная акустическая система тест стерео

В підсумку, АС ElectroMotion ESL за стандартами High End є порівняно доступною за ціною, а ось звучання забезпечує вкрай вражаюче. Правда, поціновувачам глибокого і брутального басу ElectroMotion ESL явно не підійде, зате любителям камерної музики, джазу і вокалу доставить море задоволення завдяки приголомшливій деталізації, відпрацьованій «віртуальній сцені» і чудового розділення інструментів. Бас при цьому цілком присутній і навіть більше — подається з дуже гарною атакою, але «розкачати вечеринку» йому буде не під силу. Зате перед ElectroMotion ESL можна сидіти годинами, насолоджуючись новим звучанням уже знайомих треків.

MartinLogan ElectroMotion ESL технічні характеристики

  • Частотний діапазон (±3 дБ), Гц: 44–22 000
  • Чутливість (2,83 В/1 м), дБ: 91
  • Горизонтальна дисперсія, град.: 30
  • ВЧ/СЧ-віпромінювач, тип, розмір, см: електростатичний XStat CLS, 86 × 22
  • НЧ-випромінювач, тип, розмір, см: динамічний, ø20,3
  • Частота поділу смуг, Гц: 500
  • Номінальний опір, Ом: 6 (сумісні з підсилювачами на 2, 6, і 8 Ом)
  • Рекомендована потужність підсилювача, Вт: 20–300
  • Розміри, см: 132 × 22 × 41
  • Вага однієї колонки, кг: 16,1

Pro

  •             Реалістична точність звуку
  •             Гарний запас потужності
  •             Елегантний дизайн

Contra

  •             Досить велика висота колонок
  •             Ранній спад віддачі на ВЧ

Оцінки

  • Дизайн         8
  • Технологія   9
  • Конструкція і виконання           8
  • Комутація    8
  • Звук   9
  • Ціна/якість  8
  • Вердикт       8,3

Автор публикации

не в сети 8 часов

Stereo News

С 1994 года украинское «Stereo & Video», освещает новинки и события, проводит тесты аудио-видео-мультимедийной техники.
Комментарии: 4Публикации: 1054Регистрация: 25-01-2019

Добавить комментарий